CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Friday, February 27, 2009

Kombinasi Sambal Ikan

Semalam jam di dinding hampir menunjukkan 3.00 petang. Dan sehingga waktu itu aku masih belum makan tengahari apatah lagi memasak. Bab memasak ini, aku memang malas sungguh. Ulang alik ke dapur..buka tutup petisejuk berkali-kali, tetapi mood ingin memasak memang tiada langsung!

Tiada mood memasak tetapi perut terasa sangat lapar. Lalu ku gagahkan diri untuk tetap berada di dapur. Melihat di dalam petisejuk apa yang ada, aku keluarkan. Ada sambal udang kering pemberian saudaraku, ada baki sambal ikan bilis yang ku buat tempohari.

Ku keluarkan isi ikan dan defrost. Potong-potong lalu ku celupkan dengan adunan tepung yang telah siap ku buat. Lalu goreng hingga agak garing dan kedua sambal tadi ku satukan dan tumis kembali. Kemudian ku masukkan isi ikan yang di goreng tadi.



Aah...buntu sebenarnya bila memikirkan nak makan apa untuk memenuhi selera sendiri. Tetapi dalam buntu begitu, aku capai apa yang ada dalam petisejuk. Ada daun ketumbar aku hiris halus dan taburkan ke dalam sambal tadi. Ada tomato cherry..aku campak sekali. Akhir sekali aku taburkan bawang goreng! Siap...!


Lalu apalagi...senduk nasi panas ke dalam pinggan bersama sambal ikan ini. Lalu suap ke mulut......wah...terkesima seketika....lauk begini punya ringkas pun ada taste la! Sedap rasanya..kombinasi dua sambal.......tak dapat rasa macam ini bila makan di luar. So, apalagi..dua pinggan nasi aku bedal habis! Sedap sesekali makan lauk kering-kering begini.
Oops! Untuk anda....Jemput makann..:D





PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™