CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Sunday, February 22, 2009

Kuih Koci Pulut Hitam

Kuih Koci Pulut Hitam -
Kuih tradisi orang melayu kita yang hampir tidak kelihatan masa kini. Jarang-jarang sekali kuih ini dapat kelihatan di jual di sana sini terutama di kota singa ini.
Dan jarang-jarang juga menjadi pilihan keluarga bagi menjamu selera. Oleh kerana jarang-jarang....,membuatnya pun rasanya belum pernah. Biasanya makan kuih ini dengan cara order dengan seseorang. Senang...apatah lagi jenis frozen..bila nak makan just kukus kembali. Mudah, bukan?:-)


Tetap dalam masakini..cara begitu usah di pratikkan lagi. Buat sendiri itu lebih baik. Biar di tertawakan, tetapi yang jelas..buat sendiri lebih berbaloi. Aaah...tak tahu mengapa di namakan kuih koci tetapi yang pasti rasanya sungguh sedap. Kombinasi tiga jenis tepung membuat kuih ini begitu enak sekali.



Kerjanya agak rumit bagi sesetengahnya, namun bila menikmatinya ternyata hasil kerjanya membuat hati ingin mengulanginya lagi dengan lebih baik lagi.
Lalu untuk anda....apa lagi..jemput tengok..:-)



PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™