CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Friday, February 6, 2009

Oh...Briyani...

"Cepat di masak, Cepat di makan! "
Biasa dengar kata-kata itu? Biasa..biasa...:-) Jika terbaca ayat itu , for sure teringat iklan mee maggi!:-)

(Panas-panas lagi sedap di makan)
Memang tak silap pun.., makanan instant memang senang di masak dan sedap di makan pula. Tapi anda harus percaya, bila tak semua bahan instant yang menjadi pilihan. Mungkin kerana MSGnya yang buat hati keberatan untuk menikmatinya.

(Inilah rupa briyani ayam)

Dan yang sering di gunakan untuk masakan ialah tom yam instant paste atau pun maggi. Dan kali ini, ianya adalah yang pertama ku gunakan ialah briyani instant. Lama sudah bonda beri briyani instant ini , tetapi oleh kerana tak pernah membuatnya, terperap sahaja terus-terusan.



(Lembut nasinya berserta kekacang)

Lantas hari ini, terbuka hati untuk mencubanya..:-) Sempat masak ayam masalah dan selebihnya masak nasinya dengan mengikut arahan. Tetapi ada juga di antaranya di tambah sendiri mengikut selera.

(Yes!Inilah rempah instant yang cepat di masak sedap di makan!)

Wallaaa...sedapnyaa! Setakat untuk makanan instant seperti ini memang berbaloi. Tetapi tak tahulah pula, sama ada masakan yang di masak sedap ataupun sememangnya briyani instant ini yang sedap..hehe..tetapi kesimpulannya memang uumphh!

Tak perlu berjam-jam untuk menyediakan Briyani Ayam!Segala siap dalam masa yang singkat. lalu apalagi...jemput makan!!:-)



PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™