CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Monday, February 16, 2009

Si Manis Keria

Kuih Keria....lagi satu kuih melayu pilihan. Tetapi kuih keria versi yang ku buat tiada berlubang tengah..:-) Namun segi rasa ianya tetap sama dengan kuih keria yang asal. Kuih keria versi yang ku buat menggunakan keledek merah. Luarannya di saluti pula dengan gula yang di mana telah di cairkan terlebih dahulu.

Kuih keria sejenis kuih melayu di mana ada yang mengatakan ianya sebagai donat melayu. Tapi donat melayu ini sudah kurang di gemari oleh anak muda masakini. Mereka lebih asyik dengan donat yang di hiasi dengan pelbagai corak warna serta manis-manisan yang bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan di luar sana.

Tetapi bagi penggemar kuih keria ini, pastinya tidak akan menolak. Bagaimana cara gula di salut ianya terserah pada individu. Ada yang lebih gemar menabur kuih ini dengan gula serbuk. Ada pula yang seringkali gagal bab menyalut gula ke kuih ini...:-)Apapun percubaan adalah pengalaman yang paling mahal...dan anda pasti tersenyum puas bila anda berhasil melakukannya dengan baik..:-)



"PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!"

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™