CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Wednesday, September 17, 2008

Makmur...Makmur..

(Kuih makmur yang di cepit halus merupai daun)

Kuih Makmur - sangat berbeza kuih makmur dengan biskut makmur. Anda tahu mengapa?Kerana biskut adalah sesuatu yang di biarkan terdedah di udara tanpa menutupnya..ianya akan mudah lemau. Berbeza pula dengan perkataan kuih. Seperti juga kuih tart..sangat beza sekali bila ada yang memanggilnya sebagai biskut tart..:-)

(Gula serbuk yg kami ayak ke atasnya lebih rapi dari di lumur terus kuih makmur ini ke dalam gula seperti kebanyakkan orang melakukannya.)

Lalu fahamkan perbezaan antara biskut dan kuih. Dan kali ini Iza D'Lite membawa anda pada kuih tradisi yang tak pernah lapuk dek perubahan zaman...iaitu kuih makmur. Sama hebatnya dengan kepopularan kuih tart nenas..:-), julung-julung kali kami membuka tempahan bagi kuih makmur ini. Dan Allahamdulillah, seawal subuh tadi...kami sudah mula sibuk menyempurnakan tempahan kuih makmur bagi pelanggan yang awal-awal lagi sudah menempahnya.

(Inti kacang bagi kuih makmur yang di isi padat menambahkan lagi kelazatan kuih ini)
Beginilah rupanya, gula serbuk kami ayak perlahan-lahan agar semua sekata. kami tidak melumurnya seperti yang biasa orang ramai lakukan..pada yang kurang gemar rasa manis...ini kuih makmur khas untuk anda..:-)


Selamat Menjalani Ibadah Puasa.






PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™