CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Friday, September 19, 2008

Kuih Wajib

(Kulit tart nenas yang di cepit rapi menyerupai seperti tayar roda)
Kuih Tart Nenas - Kuih wajib pada hari raya. Bila anda beraya di rumah sanak saudara serta sahabat handai..pastinya anda akan terpandang kuih tart nenas ini. Ia nya merupakan kuih wajib yang menjadi suatu kemestian terhidang di meja pada hari lebaran..:-)



Ada pelbagai rupa serta rasa yang tiap seseorang membuatnya. Namun bukannya mudah mendapat kuih tart nenas yang ada ummphh...yang kena pada selera kita..:-) Selera orang pelbagai...namun bagi selera kami yang dahulunya bukan pencinta kuih tart, gemar pada rasa kuih tart pada masakini yang telah kami hasilkan.

(Inti nenasnya kami hasil dengan baik.Ianya masih lembut dan basah-basah apabila kami membakarnya.)

Kami menghasilkan kuih tart nenas yang mempunyai inti yang agak basah dan lembut, dan kulitnya kami hasilkan dengan baik,agar ianya tidak melekit-lekit di jari anda. Agar tekak anda tidak terasa haus bila mengunyah kuih tart nenas ini. Tidak seperti kebanyakkan kuih tart yang begitu terkenal dengan ketinggian kandungan minyak sapinya. Di sini kami menggunakan bahan yang bermutu tinggi. Lalu kami menghasilkan kuih tart nenas ini untuk anda.

(Inilah rupa tart nenas yang merupakan kuih wajib bagi sesetengah orang.)

Jika ini yang anda mahukan, mungkin kuih tart jenis ini bersesuaian dengan selera anda..:-)




Selamat Menjalani Ibadah Puasa :-)


PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

0 comments:

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™