CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Kenali Aku...

My photo
Jalan Saujana, Singapore
Seorang yang lebih selesa di kenali di belakang tabir.Minat pada sesuatu yang melambangkan keindahan.Seorang pemerhati akan sesuatu kreativiti.Mudah mengagumi sesuatu dari memuji...yang penting bila melakukan sesuatu ianya ikhlas dari hati....

Monday, April 27, 2009

Curry Puff Pastry

Kari Paf Pastri ataupun Curry Puff Pastry dalam bahasa Inggeris.
Pastri paf ini mempunyai lapisan-lapisan yang rangup dan halus. Ianya memerlukan masa untuk memproses pastri ini agar ianya kelihatan berlapis-lapis serta rangup.

Bukan pertama kali membuatnya..sudah berulangkali. Setiap kali membuatnya...setiap itu ada sesuatu yang baru yang perlu di pelajari. Setiap kali bermain dengan pastri ini, setiap itulah aku menginginkan agar pastri ini menjadi sesuatu yang lembut dan rangup bila di nikmati.

Lalu setiap proses awal membuatnya seringkali bertemu kegagalan. Namun, putus asa bukan amalanku. Buat dan terus buat...akan menghasilkan pastri yang benar-benar enak di makan. Bukan sahaja boleh di olah pelbagai rupa malah begitu juga dengan rasa. Lalu untuk itu, ku kongsi bersama di sini Curry Puff D'Lite. Khusus buat anda..:-) Jemput, Yuk!:-)



PLEASE don't copy, save, use, distribute my photos without permission.
That's not nice. After all, Allah sees everything, even in the darkest night. Please be kind.
Thank you N enjoyz!

 
Hakcipta Terpelihara Oleh Simply D'Lite™